اهمیت استفاده از کش (CACHING) در وردپرس

وقتی که از بهینه سازی وب سایت حرف زده می شود، هرگز نمی توان نقش کشینگ (CACHING) را نادیده گرفت. با اینکه در خصوص کش کردن مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اهمیت کش کردن در چیست؟

همه ما می دانیم که این کار موجب افزایش سرعت سایت می شود، اما آیا این همه کاری است که کش کردن انجام می دهد؟

پیشنهاد می کنیم که این مقاله از راهنمای وردپرس را تا انتها دنبال کنید تا علاوه بر درک کاملی از مفهوم کشینگ با افزونه های برتر در این زمینه نیز آشنا شوید.

کش کردن چیست؟

برای شروع بهتر است که با نحوه عملیات کشینگ در حالت واقعی آشنا شویم.

به زبان ساده، سیستم کش یک نسخه ایستا از محتوای سایت را ایجاد کرده و آن را به بازدید کنندگان ارسال می کند.

در واقع کشینگ باعث می شود که صفحات به صورت ایستا به کاربران تحویل داده شده و دیگر نیازی به دریافت پاسخ از پایگاه داده نیست.

در وردپرس برای اینکه صفحه ای نمایش داده شود، کوئری های زیادی اجرا می شوند که اطلاعات لازم برای نمایش در صفحه را از پایگاه داده دریافت کنند، اما این عملیات دریافت اطلاعات از پایگاه داده همیشه لازم نیست!

به عبارتی ساده تر شما همیشه نوشته های ارسال شده را بروزرسانی نمی کنید، بنابراین اگر یک نسخه ایستا از آنها وجود داشته باشد، مشکلی به وجود نخواهد آورد.

با این تفاسیر می توان گفت که عملیات گشینگ با کاهش کوئری های ارسالی به پایگاه داده، از فشار وارد شده به سرور سایت کاهش می دهد و موجب بهبود عملکرد سایت می شود.

مزایای کش کردن در وردپرس

عملیات کشینگ در وردپرس مزایای مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبل از هرچیز موجب افزایش سرعت سایت و بهبود عملکرد وردپرس می شود. باتوجه به اینکه فایل های ایستا نیازی به دریافت اطلاعات از پایگاه داده ندارند، از سرعت تحویل بیشتری در مقایسه با فایل های پویا دارند.
  • عملیات کش می تواند از فشار وارد شده به سرور و مصرف منابع کاهش دهد.
  • وب سایت هایی که از سرعت بارگذاری سریع برخوردار هستند، شانس خوبی در گرفتن رتبه های مناسب در موتورهای جستجو دارند. بنابراین کش کردن می تواند ترافیک سایت را هم افزایش دهد!
  • کشینگ باعث افزایش رضایت کاربران از سایت شما خواهد شد. عملیات کش علاوه بر اینکه موجب نمایش سریع تر صفحات سایت می شود، در مصرف پهنای باند کاربران نیز صرفه جویی کرده و بدین طریق کاربران از گردش در سایت شما لذت خواهند برد.

اگر تا به امروز فکر می کردید که کش کردن تنها برای افزایش سرعت سایت کاربرد دارد، به احتمال زیاد تحت تاثیر قرار گرفته اید! خب حالا چگونه کش را در وردپرس فعال کنیم؟ ساده ترین راه موجود استفاده از افزونه ها می باشد.

در ادامه به چند افزونه برتر رایگان در این زمینه اشاره می کنیم که می توانید با نصب و فعال سازی آنها، امکان کشینگ را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید تا از مزایای فوق العاده آن بهره ببرید.

افزونه های کش برای وردپرس

افزونه WP SUPER CACHE

افزونه WP SUPER CACHE

این افزونه کش که به صورت رایگان ارائه شده است در حال حاظر بیش از یک میلیون نسخه نصب فعال دارد و از برترین افزونه های کش برای وردپرس محسوب می شود.

این افزونه می تواند فایل های HTML ایستا از صفحات سایت وردپرسی شما را ایجاد کند و آن ها را به بازدید کنندگان ارسال کند و همانطور که گفته شد، این روش موجب افزایش سرعت سایت می شود.

با اینکه WP SUPER CACHE در ابتدا شاید افزونه ای ساده به نظر آید، اما هرگز فکر نکنید که این افزونه قدرت لازم را ندارد.

در واقع سادگی محیط کار با این افزونه خود یکی از ویژگی های مهم در این افزونه می باشد.

به عبارتی فرقی نمی کند که شما یک مبتدی یا حرفه ای باشید، این افزونه در هر صورت نیاز شما را به خوبی برآورده خواهد کرد.

در نهایت اگر به دنبال سرعت بیشتر هستید، این افزونه امکان اتصال به سرویس CDN را نیز مهیا کرده است که می توانید با وارد کردن اطلاعات به راحتی سایت وردپرسی خود را به شبکه تحویل محتوایی که از آن سرویس دریافت کرده اید، متصل کنید.

افزونه W3 TOTAL CACHE

افزونه W3 TOTAL CACHE

W3 Total Cache دیگر افزونه کشینگ برای وردپرس است که همانند افزونه قبلی بیش از یک میلیون نصب فعال داشته و جزء افزونه های محبوب در وردپرس محسوب می شود.

البته برخلاف افزونه قبلی W3 Total Cache بیش از ایجاد صفحات ایستا کاربرد دارد. در واقع این افزونه فایل هایی مانند استایل ها، جاوا اسکریپت ها و کدهای HTML را هم فشرده سازی می کند، که در کاهش حجم صفحات می تواند مفید باشد.

W3 Total Cache افزونه واقعا قدرتمند با ابزارهای داخلی زیادی است و همین امکانات زیاد باعث می شود که استفاده از آن برای مبتدی تقریبا غیرممکن شود.

به همین دلیل اگر دانش فنی لازم را ندارید بهتر است که از افزونه ساده تری مانند WP SUPER CACHE استفاده کنید.

افزونه WP FASTEST CACHE

افزونه WP SUPER CACHE

این افزونه در مقایسه با دو افزونه قبلی، از سن کمتری برخوردار بوده اما به دلیل سادگی کار با آن و البته کیفیت بالایی که دارد، توانسته است خود را به عنوان یک افزونه قدرتمند در حوزه کش نشان دهد.

این افزونه قادر است که نسخه ایستا HTML از صفحات سایت ایجاد کند و فایل های سایت را مانند افزونه W3 Total Cache فشرده سازی کند تا بهترین عملکرد ممکن را برای سایت شما به همراه داشته باشد.

از دیگر ویژگی های این افزونه می توان به استفاده از فشرده سازی GZip اشاره کرد که این ویژگی باعث کاهش حجم فایل های سایت می شود. در کل می توان گفت که WP FASTEST CACHE تمرکز خود را بر روی کاهش حجم صفحات گذاشته تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که این افزونه نسخه ویژه و پولی دارد که نسبت به افزونه رایگان امکانات بیشتری را در اختیار شما می گذارد، اما با این حال نسخه رایگان نیز می تواند رضایت شما را جلب کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

از زمانی که اولین سایت خودم رو با وردپرس راه اندازی کردم به این سیستم مدیریت محتوا علاقه مند شدم و برای راه اندازی اکثر سایت ها از اون استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *