نحوه اعمال صحیح تغییرات در functions.php وردپرس

فایل functions.php پوسته یکی از فایل های مهم محسوب می شود که از آن برای اعمال تنظیمات خاص در سایت استفاده می شود. اما گاهی اوقات دیده می شود که افراد پس از اینکه تغییراتی را در این فایل اعمال می کنند، سایت‌شان از دسترس خارج می شود.

نحوه درج کد در functions.php

اصلی ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد، نحوه درج کدها توسط افراد است. باتوجه به اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده بوده و اکثر کاربران دانش فنی لازم را ندارند، در استفاده از کدها دچار مشکل می شوند.

لازم به ذکر است که فایل functions.php یک سند به زبان PHP است. بنابراین برای اینکه کدها اجرا شوند، باید بین تگ های PHP قرار بگیرند:


سطر۱ تگ آغازین و سطر۳ تگ پایانی PHP است.

ترتیب قرار گیری کدها

یکی دیگر از مشکلاتی که دیده می شود، ترتیب قرار گیری کدها است. برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید به مثال زیر نگاه کنید:

echo $test;
$test = "WPRAHNAMA.COM";

در سطر اول به سیستم اعلام می شود که متغییر test را چاپ کند، در حالی که این متغییر در سطر دوم تعریف شده است، بنابراین سیستم به جای اینکه عبارت WPRAHNAMA.COM را چاپ کند، یک خطا باز خواهد گرداند.

PHP در PHP

مشکل دیگری که وجود دارد استفاده نادرست از کدها است. برای مثال فایل functions.php پوسته شما تگ آغازین PHP را دارد و شما که یک تکه کد را از سایت دیگر برداشته اید آن کد نیز با تگ PHP شروع می شود. در این وضعیت بدون اینکه تگ PHP قبلی بسته شود، یکی دیگر ایجاد می شود و این موضوع باعث بروز مشکل در اجرای کدها می باشد.

جلوگیری از بروز هرگونه مشکل

برای اینکه جلوی بروز مشکلات احتمالی را بگیرید، قبل از اینکه تغییراتی را اعمال کنید، یک نسخه از فایل functions.php را به عنوان بک‌آپ بر روی سیستم خود دانلود کنید تا در صورتی که پس از اعمال تغییرات سایت دچار مشکل شد، بتوانید کدهای فایل سالم را جایگزین کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

از زمانی که اولین سایت خودم رو با وردپرس راه اندازی کردم به این سیستم مدیریت محتوا علاقه مند شدم و برای راه اندازی اکثر سایت ها از اون استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *