افزونه های ضروری وردپرس که باید آنها را بشناسید

امروزه هرکسی می تواند تصمیم بگیرید که برای خود یک وب سایت راه اندازی کند و این موضوع به لطف ابزارها و افزونه هایی است که کار راه اندازی وب سایت ها را آسان‌تر از گذشته کرده اند. کاربران وردپرس هزاران افزونه را پیش روی خود دارند. این موضوع برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند ممکن است موجب  دچار سردرگمی در انتخاب افزونه های مناسب شود؛ به همین دلیل در این مقاله از راهنمای وردپرس به طور کامل به تمامی افزونه های مورد نیاز یک وب سایت اشاره شده است.

پرش به:

افزونه های افزایش سرعت و کش کننده


CloudFlare

CloudFlare نام یک سرویس ارائه کننده شبکه تحویل محتوا (CDN) است که علاوه بر حفاظت از سایت در مقابل حملات هکرها و اسپمرها موجب افزایش سرعت سایت نیز می شود. با استفاده از سرویس های CDN مانند CloudFlare که پلن رایگان هم دارند می توانید با یک تیر چند هدف بزنید:

  • افزایش سطح امنیت سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • کاهش فشار از سرور سایت

W3 Total Cache

یکی از کامل‌ترین افزونه های کش در وردپرس W3 Total Cache می باشد. این افزونه با کش کردن صفحات، فشرده سازی فایل ها و بهینه سازی پایگاه داده تاثیر زیادی در افزایش سرعت سایت های وردپرسی دارد. ناگفته نماند که این افزونه از سرویس های CDN نیز پشتیبانی می کند.

WP Smush.it

تصاویر حجم زیادی از صفحات وب را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل با کاهش حجم آنها می توان از حجم صفحه کاسته و سرعت بارگزاری صفحات را افزایش داد. یکی از افزونه های قدرتمند در این زمینه WP Smush.it می باشد که بدون افت کیفیت تصاویر را فشرده سازی می کند.

WP Rocket

یکی از افزونه های فوق العاده برای افزایش سرعت سایت های وردپرسی است. البته این افزونه برخلاف موارد قبلی رایگان نبوده و برای استفاده از آن باید مبلغی را پرداخت کنید. WP Rocket در حال حاظر جزء برترین افزونه های افزایش سرعت است و اگر به سرعت سایت خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می شود که حتما این افزونه را تهیه کنید.

افزونه های سئو


All in One SEO Pack

برای کاربرانی که می خواهند بدون اینکه وارد جزئیات سئو شوند سایت خود را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنند، این افزونه انتخاب اول خواهد بود. با این افزونه می توانید سئو سایت خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید و بیشتر بر روی تولید محتوا تمرکز داشته باشید.

Google XML Sitemaps

نقشه سایت به صورت فایل XML از مواردی است که هر وب سایتی باید آن را داشته باشد. به عبارتی خزنده های موتورهای جستجو از طریق این فایل صفحات سایت را شناسایی کرده و کار آن ها برای خزش و ایندکس راحت تر خواهد شد. شما با نصب افزونه Google XML Sitemaps می توانید به راحتی یک نقشه سایت کامل و حرفه ای داشته باشید.

Robots Meta

این افزونه به شما کمک می کند تا تمام متاتگ هایی که برای خزنده ها کاربرد دارد را در سایت خود استفاده کنید. برای مثال اگر دوست ندارید که صفحه‌ای از سایت ایندکس شود با این افزونه می توانید متاتگ مربوط را به صفحه اضافه کنید.

SEO Friendly Images

این افزونه کاربردی متاهای title و alt را به تصاویر اضافه کرده و باعث افزایش سئو تصاویر سایت می شود. در صورتی که خودتان این متاها را به تصاویر اضافه نکرده اید توصیه می شود که حتما از این افزونه استفاده کنید.

WordPress SEO by Yoast

افزونه های سئو را با All in One SEO Pack شروع کردیم و در اینجا با Yoast می خواهیم تمام کنیم. هر دو افزونه کار بهینه سازی کلی سایت را انجام می دهند و در کار خود نیز بسیار دقیق و قدرتمند هستند. از جایی که هر دو افزونه یک کار واحد را انجام می دهند، به همین دلیل توصیه می شود که تنها از یکی از آنها استفاده شود.

افزونه های امنیتی و مقابله با اسپم


Akismet

این افزونه به همراه خود سیستم وردپرس وجود دارد که البته برای استفاده از آن باید کلید API تهیه کنید. این افزونه پیش از اینکه دیدگاهی بر روی سایت ظاهر شود، مشخصات آن را در پایگاه داده خود بررسی می کند و اگر اطلاعات شناسایی شده مربوط به یک اسپمر باشد، آن دیدگاه را به عنوان جفنگ علامت گذاری می کند. این افزونه قادر است که جلوی ۷۰ تا ۸۰ درصد دیدگاه های اسپم را بگیرد.

AntiSpam Bee

این افزونه نیز با تمرکز بر روی جلوگیری از ثبت دیدگاه های اسپم کار می کند و فعالیتی مشابه با افزونه اکیسمت دارد.

Login LockDown

این افزونه آدرس IP هایی که با آنها وارد محیط مدیریت وردپرس می شوید را ضبط می کند. زمانی که ورودهای ناموفق در یک بازه زمانی از یک رنج IP افزایش پیدا کند، این افزونه جلوی درخواست های ارسالی را خواهد گرفت تا سایت را در مقابل حملات محافظت کند.

SI CAPTCHA Anti-Spam

این افزونه با اضافه کردن فیلد کد امنیتی به دیدگاه ها، جلوی ارسال اسپم توسط ربات ها را می گیرد.

WP-reCaptcha

reCAPTCHA معروف‌ترین افزونه امنیتی است که به احتمال زیاد حداقل یک بار با آن مواجه شده اید. این افزونه کد امنیتی را به قسمت ورود به وردپرس، ارسال دیدگاه اضافه می کند و سایت را در مقابل حملات اسپمرها و هکرها محافظت می کند.

Wordfence

Wordfence افزونه ای کامل برای افزایش امنیت سایت های وردپرسی است. این افزونه امکانات زیادی دارد که قبلا در خصوص آن توضیحاتی ارائه شده است که می توانید در نوشته “افزایش امنیت سایت وردپرسی با افزونه Wordfence” با این افزونه بیشتر آشنا شوید.

افزونه های دیدگاه ها


CommentLuv

این افزونه کمک می کند تا بخش دیدگاه های فعال‌تری داشته باشید. البته در کنار این فعالیت ها مواردی همچون مقابله با دیدگاه های اسپم، آمار کلیک بر روی لینک ها را نیز ارائه می کند. درکل این افزونه برای سایت های تفریحی می تواند بسیار مفید باشد.

Disqus

Disqus نام سرویس معروفی است که خدمات مربوط به دیدگاه ها را ارائه می کند. با استفاده از این سرویس به جای سیستم دیدگاه های وردپرس، سرویس مخصوص به خود Disqus جایگزین خواهد شد که امکاناتی از قبل لایک دیدگاه ها، اشتراک گذاری آنها نیز وجود خواهد داشت.

Subscribe to Comments

این افزونه برای بازدید کنندگان این امکان را فراهم می کند که در بخش دیدگاه های نوشته‌ای عضو شوند و از دیدگاه های جدیدی که ثبت می شود، از طریق ایمیل مطلع شوند. این افزونه در نرخ بازگشت کاربران به سایت می تواند بسیار مفید واقع شود.

افزونه های شبکه های اجتماعی


AddThis

این افزونه دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف (۳۳۰ شبکه اجتماعی) را به صفحات سایت اضافه می کند و از سرویس های معروفی همچون فیس‌بوک، توییتر به درستی پشتیبانی می کند.

Share Buttons by Lockerz

این افزونه نیز امکان به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف را برای سایت های وردپرسی مهیا می سازد. این افزونه دکمه ای به انتهای نوشته ها اضافه می کند که با کلیک بر روی آن لیست بازشونده شبکه های اجتماعی نمایش داده شده و بازدید کننده می تواند به راحتی در شبکه اجتماعی مورد نظر خود محتوا را به اشتراک بگذارد.

سایر افزونه های به اشتراک گذاری

افزونه های آمارگیر


Clicky

Clicky نام یک سرویس آمارگیر زنده است که بازدیدهای کاربران حاضر در سایت را پیگیری می کند. این افزونه امکانات زیادی دارد که البته برخی از آنها مخصوص نسخه پولی است اما با این حال نسخه رایگان بیشتر امکانات اصلی را دارد که می توانید از آن ها اطلاعات مفیدی را استخراج کنید.

StatPress

این افزونه یک آمارگیر کامل برای وردپرس است که اکثر اطلاعات از قبیل بازدیدهای ورودی از طریق موتورهای جستجو، صفحات بازدید شده و… را ذخیره کرده و به صورت اطلاعات نموداری و برداری ارائه می کند.

WP Statistics

یک افزونه بومی! WP Statistics توسط یک توسعه دهنده ایرانی نوشته است و البته این افزونه به اندازه ای خوب بوده است که در حال حاضر ۳۰۰,۰۰۰ هزار نصب فعال دارد و از افزونه های برتر در زمینه آمارگیر وردپرس محسوب می شود.

افزونه های مدیریت پایگاه داده و تهیه بک‌آپ


BackupBuddy (پولی)

افزونه ای کامل برای تهیه بک‌آپ از سایت است. با استفاده این افزونه می توانید یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کرده و آن را بر روی سایت دیگری بازگردانی کنید و به عبارتی ساده‌تر سایت خود را از یک هاست به هاست دیگر منتقل کنید.

VaultPress (پولی)

این افزونه توسط گروه اتوماتیک که خود نیز از گروه های وردپرس است نوشته شده است و از بهترین ها در این زمینه می باشد. با استفاده از این افزونه می توانید نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کرده و خیالتان راحت باشد که اگر مشکلی پیش آمد، می توانید سریعا به حالت قبلی بازگردانید.

WP-DB Manager

این افزونه به شما این امکان را می دهد که از سایت خود بک آپ تهیه کرده و در صورت نیاز آن را بازگردانی کنید. از دیگر امکانات اصلی این افزونه می توان به برنامه زمانی جهت تهیه خودکار پشتیبان اشاره کرد.

WP-Optimize

این افزونه اطلاعات زائد و بلااستفاده را از پایگاه داده حذف کرده و باعث افزایش سرعت عملکرد سایت می شود. توصیه می شود هر ماه حداقل یک بار با استفاده از این افزونه پایگاه داده سایت را بهینه سازی کنید.

افزونه های فرم ساز


Contact Form 7

یکی از افزونه های شناخته شده در وردپرس Contact Form 7 است که با استفاده از آن می توان انواع فرم ها را به راحتی ایجاد کرده و به سایت اضافه کرد. این افزونه همچنین با افزونه اکیسمت سازگار بوده و از ارسال موارد اسپم جلوگیری می کند.

Gravity Forms (پولی)

اگر امکانات یک افزونه رایگان شما را راضی نمی کند، قطعا Gravity Forms این موضوع را حل خواهد کرد. این افزونه کامل‌ترین فرم ساز موجود برای وردپرس است و امکانات فراوانی برای ایجاد انواع فرم ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما معرفی کنید

آیا افزونه‌ای از قلم افتاده است؟ از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

از زمانی که اولین سایت خودم رو با وردپرس راه اندازی کردم به این سیستم مدیریت محتوا علاقه مند شدم و برای راه اندازی اکثر سایت ها از اون استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *