آموزش نصب افزونه وردپرس به صورت دستی

چند روش مختلف برای نصب یک افزونه (پلاگین) وردپرس وجود دارد . قبلاً در نوشته ای روش نصب افزونه های وردپرس را به صورت مستقیم توسط مخزن وردپرس را توضیح دادیم .

در این نوشته می خواهیم روش دستی نصب یک افزونه وردپرس را به شما آموزش دهیم .

خوب . برای شروع ابتدا نام کامل یا قسمتی از نام افزونه را در یک موتور جستجو تایپ کنید و اینتر را بزنید . ما در اینجا از موتور جستجوی گوگل و با نام کامل افزونه ، این کار را انجام داده ایم .

install-wordpress-plugin-1

افزونه مد نظر ما Persian Date Shortcode  می باشد که چند سال پیش بنده آن را برای درج تاریخ شمسی در مکان های دلخواه یک وب سایت وردپرسی ، ایجاد کردم .

لینک افزونه در مخزن وردپرس

بعد از پیدا کردن لینک افزونه در مخزن وردپرس ، در صفحه افزونه می توانید مواردی مانند توضیحاتی در مورد افزونه ، روش نصب ، نکات مهم استفاده از افزونه ، تغییرات افزونه از زمان ایجاد تا کنون و … را مشاهده کنید .

بعد از اینکه از مفید بودن افزونه مطمئن شدید ، کافیست روی دکمه قرمز رنگ Download کلیک کنید تا افزونه به سیستم شما منتقل شود .

install-wordpress-plugin-2

بعد از تکمیل شدن دانلود افزونه ، آن را به مسیر wp-content/plugins در وردپرس خود منتقل کنید . روی آن راست کلیک کنید و گزینه Extract here کلیک کنید (برای دیدن این گزینه باید نرم افزار WinRAR بر روی سیستم شما نصب باشد ) .

بعد از Extract   شدن یا از حالت فشرده خارج شدن پوشه ای با نام افزونه ایجاد می شود . مراحل کار در تصویر زیر نمایش داده شده است .

install-wordpress-plugin-3

اکنون به مدیریت وردپرس خود بروید و سپس از منوی افزونه ها ، بر روی افزونه های نصب شده کلیک کنید .

در صفحه باز شده ، افزونه ای را که آن را از مخزن وردپرس دانلود کردیم و از حالت فشرده خارج کردیم را با نام persian date shortcode  را در لیست افزونه ها مشاهده می کنید .

با کلیک روی فعال کردن ، فرآیند فعال سازی افزونه آغاز می شود .

نکته : معمولاً فعال سازی افزونه ها به روش دستی در کمتر از چند ثانیه انجام می شود ، چون نیازی به دانلود افزونه از مخزن وردپرس نیست و افزونه قبلا در مسیر پوشه wp-content/plugins قرار گرفته است .

تصویر زیر را که نشان دهنده روش فعال سازی افزونه است را مشاهده کنید .

install-wordpress-plugin-4

بعد از فعال سازی افزونه ، گزینه های مدیریت افزونه مانند تصویر زیر تغییر خواهند کرد .

install-wordpress-plugin-5

آموزش نصب افزونه در وردپرس به صورت دستی به پایان رسید . هر گونه سئوالی داشتید با خیال راحت در بخش نظرات مطرح کنید .

شاد باشید 🙂

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

هدف ما در تیم راهنمای وردپرس ارائه خدمات به علاقه مندان در حوزه وب و بخصوص وردپرس و در نهایت ایجاد کسب و کار و به ثمر رسیدن ایده های شما دوستان خلاق میباشد.

  • twitter
  • googleplus

۲ نظرات در حال حاضر

  1. عالی بود
    ممنون از توضیحات و مطالب مفیدی که ارایه دادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *