آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

در این مقاله “آموزش افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل” را با هم دنبال می کنیم :

یکی از سوالات داغ که اغلب توسط مدیران سایت ها پرسیده می شود این است که چطور می توانم سرعت ایندکس صفحات سایت را افزایش دهم؟ برای اینکه این کار را عملی کرد لازم است که برخی موارد را بدانید و آنها را رعایت کنید. اگر به فکر بهبود سئو سایت خود هستید این مقاله از راهنمای وردپرس را تا انتها دنبال کنید.

دلایل زیادی برای ایندکس کند گوگل می تواند وجود داشته باشد. یکی از واضح‌ترین موارد: عدم وجود بک لینک های با کیفیت است. در این صورت گوگل سایت را چندان مهم و معتبر شناسایی نکرده و به دنبال آن خزنده ها نیز با فاصله زمانی طولانی سایت را خزش خواهند کرد.

دلیل دیگر می تواند مشکل فنی باشد: سرور سایت شما بسیار آهسته است و فرآیند خزش را طولانی می کند و گوگل از چنین سایت هایی خوشش نمی آید.

نکته: ایندکس یا ثبت صفحات سایت در گوگل، بعد از عملیات خزش صورت می گیرد. بنابراین برای ایندکس سریع لازم است که عملیات خزش سریع و به راحتی صورت گیرد.

سایت شما به اندازه کافی قدرت ندارد

وقتی سایت شما به اندازه کافی بک لینک های با کیفیت نداشته باشد، گوگل سایت شما را سریع خزش نخواهد کرد. البته شما نیز خودتان می توانید این موضوع را تصور کنید که نیازی به صرف زمان برای یک وب سایت فاقد ارزش نیست. این مورد زمانی بیشتر صدق می کند که شما سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید.

بنابراین، اگر به دنبال این هستید که سرعت خزش و ایندکس سایت خود را بهبود بخشید لازم است که لینک سازی را شروع کنید.

ایندکس کند به دلیل مشکلات فنی

سرعت آهسته ایندکس گوگل سایت می تواند به سه دسته تقسیم شود:

  • سایت شما خیلی کند است
  • سایت خطاهای زیادی دارد
  • تعداد URL ها زیاد است

سرعت پایین سرور

این مورد یکی از اصلی ترین دلایل سرعت ایندکس پایین سایت در گوگل است. اگر وب سایت خود را در کنسول گوگل (گوگل وبمستر تولز) ثبت کرده باشید از قسمت تنظیمات سایت و Crawl rate می توانید تعداد درخواست های ارسالی به سایت خود را مدیریت کنید.

البته اگر مقدار را به سمت High تنظیم می کنید، به خاطر بسپارید که باید سرور سایت نیز باید سرعت بالایی داشته باشد تا بتواند به درخواست ها پاسخ موفق دهد.

وجود خطاهای زیاد در سایت

اگر سایت شما خطاهای زیادی داشته باشد، گوگل روند ایندکس را آهسته خواهد کرد. بنابراین برای اینکه سرعت ایندکس را افزایش دهید باید ابتدا سایت خود را از خطاها پاک کنید. بیشتر خطاها را می توانید با ریدایرکت ۳۰۱ رفع کنید.

توصیه می شود که هر چند روز یکبار کنسول گوگل سایت را چک کنید، تا در صورت وجود خطا سریعا اقدام به رفع آن کنید.

وجود URL های زیاد

برخی از سیستم های مدیریت محتوا برای صفحات آدرس های مختلف و زیادی تولید می کنند. گوگل آنها را ایندکس خواهد کرد اما این آدرس های زیاد باعث می شود که سرعت ایندکس کاهش پیدا کند. بدین جهت آدرس URL اصلی را مشخص کنید و از ایندکس شدن سایر لینک های اضافی جلوگیری کنید.

نکاتی برای افزایش سرعت ایندکس

تا به این قسمت در خصوص مشکلاتی که موجب کاهش سرعت ایندکس می شدند، توضیحاتی ارائه شد. حال اگر مشکلات گفته شده را برطرف کرده اید، می توانید با استفاده از نکات ساده زیر سرعت ایندکس را افزایش دهید:

  • اطمینان از عملکرد سریع سایت
  • استفاده از نقشه سایت XML و ثبت آن در موتورهای جستجو
  • استفاده از لینک های داخلی
  • بازنشر محتوا در شبکه های اجتماعی و ایجاد بک لینک به صفحه

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

از زمانی که اولین سایت خودم رو با وردپرس راه اندازی کردم به این سیستم مدیریت محتوا علاقه مند شدم و برای راه اندازی اکثر سایت ها از اون استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *